May 30, 2013

Kononnya laa kan !

Bibirku seringkali menutur bicara macam ni " Mak , tak mau makan nasi lah . Nak kuquih , nak tuqun berkilo - kilo ! Nak pipi cengkung siketttt jee :) " Opkos mak dah bosan dengaq aku dok sebut benda yang sama . Mak for sure arr malaih dah nak kata apa atau comment apa - apa . Mak hanya akan kata " KONONNYA LAH . Beqapa kali dah , dok makan nasi jugak . Makan bukan sikit - sikit , banyak pulak tu  "

Dan saya Ernie Rosnizar dah tentu - tentu la memprotes apa yang mak cakap tu kan ? 

Aku : Mesti la kena makan , anak mak ni nak membesorrrr #senyum , buat muka innocent ala
 comel - comel 
Mak : Membesaq ? Kalau " membesar " nanti , jangan dok bising . Nak bising nanti tu pun kat mak jugak . Dia yang makan banyak , kita jugak kena dengaq dia bising . Complain meqata .
Aku : * protes dalam hati ja termampu .

Memang laa , nak diet . Tapi aku hanyalah manusia yang lemah yang tidak mampu menahan godaan - godaan seperti berikut :
  •  Coco House yang dok melambai - lambai kat aku suquh beli ice blended #pergh , sabaq sabaq
  • Coolblog :  vanilla + chocolate + oreo + milkshake #kononnya mintak less sugar lah sangat . 
  • Secret Recipe punya chocolate lava #ya Allah !
  • Nasi goreng , tak bergoreng , campoq & yang tak bercampoq #belum kira tengahari , petang & malam lagi tu .
Tapi tak dak lah banyak mana pun aku makan #ayat cover dah terpacul . So , how aku nak diet ?!!! That's why perkataan " kononnya lah kan " selalu meniti di bibirku ini . Gila kot , kena kental + kuat iman + fokus etc etc . Nafsu semuanya , astaghfirullah . Tapi , insyaAllah , I will try :D

Bilanya nak try ? #errr , serious . Tak mampu nak jawab . Tapi , insyaAllah la *bunyi cengkerik .

Serious , entry ni banyak " tapi " nyaaa .


Act like motivational penguin ni boleh motivate aku :)


XOXO , E ♥

No comments:

Ernie Rosnizar | Leopard ™